На крилах успіху

З 2017 року я приймаю участь у проекті "На крилах успіху". Відвідала одноденні курси, де для себе дізналась багато нової та корисної інформації, дісналася про безліч нових та цікафих форм та методів. Для вас пропоную декілька розробок уроків для цього проекту.
          
Урок фізкультури у 1 класі
        
Дата проведення:
        
Місце проведення: спортивний майданчик

Тема тижня: Бережу життя і здоров'я

Тема уроку: Загальнорозвивальні вправи  (імітаційного характеру). Комплекс для формування правильної постави. Естафети з правил дорожнього руху.
Завдання: 1. Закріпити вміння виконувати підготовчі вправи, вивчені на попередніх       уроках.
                    2. Сприяти розвитку кмітливості, швидкості, використовуючи ігри на застосування знань про правила дорожнього руху.
                    3. Розучувати комплекс імітаційних вправ.
                                    4. Виховувати стійкий інтерес до занять фізичною культурою, культуру поведінки під час ігор, естафет (дотримання правил, чесно грає).
Інвентар: секундомір, гімнастичні обручі, паперові різнокольорові кола (червоне, жовте, зелене) для рухливих ігор.
                   

Зміст навчального матеріалу, засоби
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча частина (12хв)
1.      Повідомлення завдань уроку.
-Чому на цьому тижні ви навчали лаксиків на заняттях з інших навчальних предметів?
-На нашому занятті ми навчатимемо їх берегти своє життя і здоров’я завдяки фізичним вправам, а також у процесі гри допоможемо їм уникати небезпечних ситуацій на дорогах.
-Чому, на вашу думку, це важливо? 
     Вимірювання ЧСС
- Ми помандруємо в гості до «Країни дорожнього руху».    У цій країні ми будемо грати у цікаві ігри, правила яких вам вже відомі, а також познайомимось з новими іграми. 
- А зараз всі приготуємось, випрямимо спинки і візьмемо у подорож добрий настрій, витримку і бажання стати ще сильнішими та здоровішими.
- Ліворуч 1, 2. По майданчику за направляючим: 1,2,3,4. Зараз ми з вами рухами покажемо як рухається транспорт в цій країни. Продемонструємо лаксикам та водночас навчимо їх вправам для формування правильної постави, правильного дихання та  для запобігання плоскостопості.
     2. Різновиди ходьби
- Спочатку «поведемо» трамвайчик (учитель демонструє зразок ходьби на носках). Руки на пояс. Йдемо на носках. Спинки рівненько.
Ходьба на п’ятах (руки на поясі).
- Тепер поїдемо на «тракторці» (учитель демонструє зразок ходьби на зовнішній стороні стопи). Покладіть руки за спину в замочок і йдемо на зовнішній стороні стопи.
- Дали поїдемо як велосипедисти (учитель демонструє зразок ходьби з високим підніманням колін). Підніміть зігнуті руки на рівні поясу, доторкніться коліном руки.
- Тепер як «мотоциклісти» (учитель демонструє зразок ходьби у напівприсяді).
- А як називають тих, хто пересувається пішки? Покажемо, як мають ходити пішоходи (звичайною ходьбою: 1, 2, 3, 4).
    3. Різновиди бігу:
- Зараз покажемо лаксикам як рухаються найшвидші види транспорту. Уявимо, що ми автомобілі, які рухаються по автомагістралі.
- Біг звичайний (по майданчику повільним темпом бігом руш!);
- біг з високим підніманням стегна;
- звичайний біг (перейшли в звичайний біг);
- біг із закиданням гомілок (руки за спиною, біжимо з закиданням гомілок вздовж тулуба: 1, 2, 3, 4);
- перехід в ходьбу.
- Зараз звичайним кроком руш: 1, 2, 3, 4. Спину тримайте рівно, не опускайте голови.
    4. Вправи на розслаблення та дихальні вправи.
- Руки вгору – зробіть вдих, опустіть вниз і скажіть голосно «видих».
- Звичайним кроком руш. Направляючий на місці стій! Раз, два!
    5. Перешикування з колони по одному в колону по два.
- Через середину кола по два кроком – руш! На місці стій! Раз, два! Ліворуч! 1, 2.
Перша шеренга  – крок вперед.
Друга шеренга – крок назад.
Від направляючого вліво на витягнуті руки – розімкнись!
Підрівняйтесь у колонах і шеренгах.
    6.Комплекс загальнорозвивальних вправ.
I. В.п.- стійка ноги нарізно.
1-2 – руки через сторони вгору, потягнутись, подивитись вгору (вдих);
3-4 – в.п. (видих).

II. В.п. – стійка ноги нарізно.
1-2 – руки вперед та в сторони (вдих);
3-4 – руки вперед і вниз (видих).

III. В.п. - стійка ноги нарізно.
1-2 – повертаючи тулуб вправо, руки в сторони, ривок назад;
3-4 – в.п. Повторити те саме в інший бік.

IV. В.п. – основна стійка.
1-2 – присісти на носках, руки вперед, коліна розвести (вдих);
3-4 – в.п. (видих).

V. В.п. – стійка ноги нарізно.
1 – руки в сторони;
2 – руки перед грудьми навхрест;
3 – руки в сторони;
4 – руки вниз.

VI. В.п. – стійка ноги нарізно.
1 – права рука через сторону вгору;
2 – ліва рука через сторону вгору;
3 – нахил праворуч;
4 – в.п. руки через сторони вниз.
Повторити те саме, нахиляючись ліворуч і починаючи вправу з лівої руки.

VII. В.п. – стійка ноги нарізно.
1-2 – нахил уперед, руки назад (вдих);
3- 4 – в.п. (видих).

VIII. В.п. – основна стійка.
1 – стрибки на обох ногах, руки в сторони;
2 – стрибок на обох ногах, руки вниз.
Перейти на ходьбу на місці.

IX. Вправи на розслаблення м’язів.
В.п. – о.с.
1 – на носки, руки вгору, вдихнули повітря;
2 – на п’ятки, руки вниз, видихнули.

1 хв








30 с














2 хв












1,5 хв
















1 хв



















6 хв

6-8 разів



6-8 разів



4-6 разів




6-8 разів




6-8 разів





4-6 разів







6-8 разів



30 стрибків




4 рази

Шикування біля бокової лінії.


За 6 с
Отримати зворотну інформацію про розуміння учнями завдань на урок.















Формувати правильну поставу, уміння правильно дихати.
Вправи для запобігання плоскостопості








Фронтально-потоковий метод організації діяльності учнів.
Формування уміння правильно дихати під час бігу.





Глибокі вдихи та видихи.



















Темп виконання повільний. Руки не згинати, ноги з місця не зрушувати.




Темп виконання повільний. Руки не згинати і вище рівня плечей не піднімати.
Ноги напружені, нерухомі. Руки тримати на рівні плечей.


Темп виконання повільний. Присідаючи на носки, тулуб тримати вертикально, голову не нахиляти вперед, руки не згинати.

Темп виконання середній. Руки розводити в сторони не вище від рівня плечей.



Темп виконання середній. Руки не згинати, нахилятися в бічній площині, голову не опускати,  дихання довільне.


Темп виконання середній.
Нахиляючись не згинати, руки відводити якомога далі.


Основна частина (19 хв)


-Дорога наша далека, з перешкодами. І ми повинні їх подолати. Щоб не потрапити у дорожню пригоду,  ми повинні показати свої знання з правил дорожнього руху. Навчимо лаксиків правилам, які існують в країні дорожнього руху.
- Обꞌєднаємось у 3 команди: (вчитель за допомогою лічилки розподіляє учнів на 3 команди)

Лічилка
Їхала карета,
Дзвоном дзвонить.
Вийшла пані,
Лічить коні:
Раз, два, три, вийди ти.
Після лічилки вчитель оголошує назви команд: «водії»,  «пасажири»,  «пішоходи»

Перша  естафета «Веселий трамвайчик»
-Коли відгадаєте загадку, дізнаєтесь, якою буде перша естафета.

Загадка
У місті  він по рейках ходить,
Він народ з роботи возить!
На дорозі не зівай,
Їде часто тут … (Трамвай)

Діти кожної команди обирають водія трамвая . (Діти між собою радяться і самостійно обирають водія), сама  команда - пасажири.
Учитель пояснює правила гри: Водій трамвая тримає в руках обруч-трамвай.  Пасажири займають свої місця на одній з двох зупинок (на протилежних боках майданчика). Кожен водій трамвая може перевезти тільки одного пасажира, який займає своє місце в обручі. Кінцева зупинка на протилежній стороні майданчика. Перемагає команда ….

Друга естафета  «Вогні світлофора»

- А тепер, коли відгадаєте ще одну загадку, ми проведемо наступну естафету.

Загадка
Підморгну червоним оком —
Стій! Не рухайся, чекай!
Жовтим гляну — ти постій.
Жовтий колір теж не твій.
А зеленим засвітився —
Це для тебе він горить.
Перехід тобі відкрився.
Можна йти і не спішить.

В грі всі діти - «пішоходи». Коли регулювальник дорожнього руху показує на «світлофорі» жовте світло, то всі учасники шикуються у шеренгу й готуються до руху, коли «запалюється» зелен
е світло - можна ходити, бігати, стрибати по всьому спортивному майданчику; при червоному світлі - всі завмирають на місці. Хто помиляється - вибуває з гри. Коли переходиш вулицю - стеж за сигналами світлофора.

Третя естафета  «Перехрестя»

  Клас ділиться на дві команди (хлопчики-водії, дівчатка-пішоходи). В центрі майданчика перехрестя.  За командою «рух» гра  починається.
«Водії» заводять свої машини, «пішоходи» йдуть до перехрестя. Діти грають групами по п’ятеро з кожної команди. «Світлофор» показує свої кольори. Наприклад: «Світлофор» показує зелене світло – «водії» стоять, «пішоходи» переходять перехрестя. Потім жовте світло – всі стоять, «водії» заводять свої двигуни. Червоне – «пішоходи» стоять, «водії» поїхали. Хто помиляється, вибуває з гри. А переможці одержують фішки.
Гра проводиться два-три рази зі зміною учасників.
За вибором вчителя
Гра «Світлофор»
   Діти стають в одну шеренгу. За сигналом починають повільно бігти навколо майданчика. Якщо вчитель показує жовтий сигнал світлофора ( жовтий інтегрально-розвивальний м’яч) – діти переходять на ходьбу. Якщо зелений м’яч-діти продовжують біг, якщо червоний м’яч-діти зупиняються. Зупинитися потрібно так, щоб не штовхнути товариша попереду («не зробити аварії»). Хто під час гри неуважний, той стає замикаючим.

1 хв






1 хв



















7 хв
















5 хв





















5 хв
Стежити за диханням. Продемонструвати, пояснити. Фронтально-потоковий метод організації діяльності.












Ігровий метод організації діяльності.













Виграє команда, яка закінчить естафету першою і без порушень.








Виграє та команда, гравці якої допустили найменше помилок



















Гра розвиває уміння орієнтуватися в просторі, координацію рухів, швидкість реакції на сигнал.
Стежити за правильністю виконання, виправляти помилки.














Гра удосконалює рухові уміння і навички, розвиває увагу.

Заключна частина (4 хв)
Ось і завершилась наша уявна подорож до країни «Дорожнього руху».
1. Вправи на відновлення дихання.
2. Вимірювання ЧСС
3. Підбиття підсумку уроку
- Що цікавого ви дізнались, побувавши у країні «Дорожнього руху»?
- Чи готові навчати лаксиків правилам дорожнього руху?
- Покажіть, як це будете робити.
- Чому ще треба навчитись самим, щоб навчати лаксиків?
5. Організований перехід до класу.
1 хв
 1 хв
30 с
1 хв
30 с
Глибокі вдихи, видихи.
Концентрація уваги.

         
Урок фізкультури у 1 класі

        
Дата проведення:
        
Місце проведення: спортивний майданчик

Тема тижня: Здрастуй, школо!

Тема уроку: Бесіда «Фізична культура як сукупність різноманітних фізичних вправ, спрямованих на зміцнення здоров’я». Організовуючі вправи: основна стійка, стійка ноги нарізно. Нахили та повороти голови. Правила безпечної поведінки на уроках фізкультури. Рухлива гра «Відгадай, чий голосок».  
Завдання: 1. Ознайомити учнів зі змістом, завданнями уроків фізичної культури, правилами поведінки та безпеки під час занять на спортивному майданчику.
                    2. Вчити шикуватися в шеренгу, виконувати організовуючі вправи, стартувати та фінішувати під час бігу.
                    3. Сприяти вихованню свідомого ставлення до занять фізичною культурою.
                                    4. Розвивати швидкість, спритність засобами рухливих ігор.
Інвентар: свисток, крейда.
                    

Зміст навчального матеріалу, засоби
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча частина (12хв)
1.      Повідомлення завдань уроку.
- Ви вже стали школярами і знаєте, що в школу ви прийшли, щоб одержувати знання з різних дисциплін. І в вашому розкладі є уроки фізкультури, на яких ви будете займатися фізичним розвитком.
- Ви будете навчатися самі та навчати лаксиків виконувати різні вправи, бігати, стрибати, грати в різні спортивні ігри та робити все, щоб стати сильними, здоровими, спритними та загартованими. Адже, незалежно від віку, заняття фізичними вправами має велике значення для здоров’я кожної людини. 
     2. Бесіда про фізичну культуру та її значення.
Зацікавити дітей до занять з фізичної культури розповіддю про хлопчика Лінивця (див. додаток).
    3. Організовуючі вправи:
- Виконання команд «В одну шеренгу – Ставай!», «Рівняйсь!», «Струнко!», «Кроком руш!», «Клас, стій!»

    4. Загальнорозвивальні вправи:

       «Йдуть солдати».
Енергійна ходьба на місці з широкими вільними рухами і високим підніманням колін.
                                      «Ростемо великими».
В.п. – о.с.
1 – руки в сторони (вдих);
2 – руки вгору (видих);
3 – опуститися на всю ступню, руки в сторони (вдих);
4 – руки вниз (видих).
               «Літак гойдає крилами».
В.п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони.
1 – нахил ліворуч;
2 – нахил праворуч.
               «Дроворуби».
В.п. – стійка ноги нарізно, руки внизу, пальці зчеплені в «замок».
1 – руки вгору прогнутися (вдих);
2 – енергійний нахил вперед, руки вниз (видих);
               «М’ячики»
В.п. – о.с., руки на поясі;
Стрибки на місці на обох ногах.
1 хв













3 хв




2 хв




6 хв




6-8 разів





10-12 разів



6-8 разів




до 20 стрибків

Шикування біля бокової лінії.












Отримати зворотну інформацію про розуміння учнями завдань предмету.











Темп виконання повільний




Темп виконання повільний, голову і тулуб не нахиляти вперед.
Темп виконання середній



Стрибати м’яко на носках, перейти до ходьби на місці

Основна частина (19 хв)
1.     Біг на 30 м:
2.     виконання команди «На старт!»
3.     стартове прискорення;
4.     біг по дистанції;
5.     фінішування.
6.     Рухлива гра «Відгадай, чий голосок»
Діти, взявшись за руки, утворюють коло. В центрі кола - ведучий з заплющеними очима. Діти в колі співають:
Дружно, діти: раз, два, три,
Разом вільно поверни!
А як скаже: «Скок, скок, скок» –
Відгадай,  чий голосок!
Слова «Скок, скок, скок» промовляє тільки один з гравців. Ведучий розплющує очі і намагається відгадати. Якщо відгадав, то цей гравець стає ведучим.

8 хв




11 хв





Гра розвиває швидкість та увагу. Звернути увагу на правила поведінки під час рухливих ігор.
Заключна частина (4 хв)
1. Вправи на відновлення дихання.
Вправа «Дихай і думай про гарне».
– Коли ти хвилюєшся, спробуй гарно і спокійно дихати. Закрий очі, глибоко вдихни, подумки скажи: «Я – птах». Вдихни– видихни. «Я – квітка, я – спокійний» – вдих – видих. Ти насправді заспокоїшся. 
2. Вимірювання ЧСС
3. Підбиття підсумку уроку
- Що цікавого ви дізнались на уроці?
- Чи готові навчати лаксиків фізичним вправам?
- Покажіть,  як це будете робити.
4. Організований перехід до класу.
1 хв






 1 хв
1 хв




1 хв
Глибокі вдихи, видихи.
Концентрація уваги.


Додаток до уроку:

Оповідання про хлопчика Лінивця
В одній країні жив хлопчик, якого звали Лінивцем, бо він ніколи не робив ранкову гімнастику. Та була й ще одна проблема: Лінивець зовсім не мав друзів. Він лише з сумом спостерігав, як весело хлопці й дівчата гралися на спортивному майданчику. І ось одного разу діти помітили зажуреного парубка та й звернулися до нього: «Якщо хочеш гратися з нами, то мусиш щодня робити ранкову гімнастику й займатися фізкультурою, бо вони є запорукою міцного здоров’я». Лінивець трохи подумав, а тоді охоче погодився. Діти взяли його до свого гурту й назавжди забули про образливе прізвисько.
Так Петрик (а це справжнє ім’я хлопчика) подружився з фізкультурою і знайшов багато друзів.

Правила безпечної поведінки на уроках фізкультури
1.Уважно дослухатись до інструкцій, які дає вчитель.
2. Починати виконувати вправи тільки після команди вчителя.
3. Під час пояснення вправ не відволікатися та не заважати іншим.
4. Потрібно дотримуватися дисципліни та порядку.
5. На урок  фізичної культури необхідно приходити в спортивній формі.
6. Без дозволу вчителя не чіпати спортивне знаряддя.
7. Під час переодягання забороняється голосно розмовляти, бігати, вставати на лавки, смітити та грубо поводитися по відношенню до інших учнів.

Правила поведінки під час рухливих ігор
1.                Грати у рухливі ігри можна лише у відведених для цього місцях (на спортивних майданчиках, стадіонах, у спортзалах, на шкільному подвір’ї).
2.                 Грати слід лише за правилами.
3.                 Під час гри не можна бешкетувати, штовхатись, ставити підніжки.

Немає коментарів:

Дописати коментар